Pages

19 August 2011

Maybe it was my destiny to be alone.



wanita lemah bila mula ada rasa cinta. Tidak aku nafikan. sejauh mana rasa cinta wanita itu tidak boleh diukur dengan ungkapan. Tapi bagi aku, apabila aku suka..maka aku sememangnya suka. Dan sukar untuk aku nyatakan bagaimana aku suka, mengapa dan apa yang menyebabkan aku suka. Bukan itu sahaja, kerana aku bukanlah seorang yang suka meluahkan apa yang sebenarnya aku rasa. Mengikut pengalaman lalu, apabila aku cuba meluahkan, maksud dan kesampaiannya tidak sampai. Maka, ia tidak jadi seperti yang sepatutnya terjadi.

aku juga seorang yang gopoh gapah, itu aku akui. Amat akui. mungkin aku tidak pandai meluahkan, tetapi terlalu obses mempamerkan. Kadang-kadang bukan apa, aku tidak pandai menyembunyikan ketakutan, yang dia mungkin mempunyai banyak pilihan lain, dan kerana aku bukanlah seorang yang selalu dijadikan pilihan. oh bukan selalu, mungkin tidak pernah. tapi aku tidak pernah mengeluh berputus asa untuk menunggu dan menunggu.

tetapi dalam hati siapa tahu. Aku tidak lah terlalu gopoh mencari status 'hubungan' jika itu yang kamu fikirkan. Aku cuma berharap, didalam dunia ini, ada seseorang yang mungkin memandang aku sebagai seorang yang mempunyai perasaan. Bukanlah hanya seorang kawan perempuan yang dijadikan sandaran. Apabila bosan, aku dicari. Apabila tiada kawan, aku dicari.. dan setelah beberapa minggu mungkin mereka bosan, aku ditinggalkan terkontang kanting mencari arah sendiri. aku tidak mengungkit tetapi jika ada rasa belas dan kasihan, jangan tinggalkan aku seperti yang kamu kamu lakukan. kerana bagi aku tidak mengapa jika kau tidak kasih kembali, tetapi jgn tinggalkan ikatan persahabatan yang pernah ada.

hentakkan aku mengikut arus. sesukar manapun ingin aku ucapkan selamat malam kepada dia, mengucapkan selamat pagi kepada dia, dan juga ingin mengetahui aktiviti hariannya tanpa menggunakan istilah 'stalking', amat sukar bagi aku menahan rasa. Maka aku diamkan diri. kerana aku bimbang aku sendiri terluka lagi.. terluka kehilangan seorang kawan buat yang entah keberapa kali.

maka mengertilah, setiap bahasa dan kekasaran yang kau nyatakan padaku, sedikit mengguris perasaan. Jika kau benar berasa tidak selesa, maafkan aku. Aku juga telah cuba mengubah diri ini agar tidak menekan. tidak terlalu rushing or what so ever word. Aku sedang cuba maka, jgn larikan diri kau. Tempuh aku sesukar manapun dan percayalah, aku tidak akan kisah jika kau bukan untuk aku. aku sudah biasa kecewa dan tidak apa untuk kecewa sekali lagi.


No comments:

Post a Comment

kata dia...